tirsdag den 20. maj 2014

Blev lidt nærig - så jeg syede selv gardinerne til drivhuset

Jeg har længe ønsket mig gardiner til drivhuset, men blev lidt nærig, da jeg så hvad de kostede et sted, hvor de handler med drivhuse. Tænkte det må jeg selv kunne lave. 

Jeg tog i JYSK og købte et lagen der faktisk var på tilbud og delte det på den lange led. Jeg var så heldig at der var en løbegang i stoffet for jeg ville sætte en spiralfjeder op i loftet og sætte gardinet fast der. 
Det gik fint og så satte jeg en snor, som i kan se på billederne, så gardinet kunne hænge lodret ned tæt ved siderne. 
Jeg ved godt at det sikkert mørner på et tidspunkt, men nu kan det holde så længe det kan. Jeg skal have købt endnu et lagen, så jeg kan sy 2 gardiner til den anden side også. 
Måske kan i selv bruge ideen - det var billigt og selve spiralfjederen er også købt i JYSK og den fås i en pakke med 3 meter. 

Rigtig god dag. 
Knus Birgitte 





























Det er dejligt at du kiggede forbi min blog.
Hvis du har lyst kan du skrive en kommentar, 
det bliver jeg rigtig glad for :)

knus Birgitte

6 kommentarer:

  1. Det bliver du rigtig glad for og de ser rigtige fine ud :-), jeg var doven ;-) og købte mine og vil ikke undvære dem for noget. Du for brugt dit orangeri meget mere nu, så glæd dig :-), mange havehilsner fra Margit

    SvarSlet
  2. Sikken da en fin og god ide. Burde snuppe ideen, for hold nu op hvor kan der blive varmt i et drivhus :-)

    SvarSlet
  3. Det var en god ide, du fik,
    og hvor er det hyggeligt med dit drivhus ♥

    Knus fra Vibeke

    SvarSlet
  4. God ide og det ser både fint og hyggeligt ud.
    God solskinsdag :-)

    SvarSlet
  5. Sikke flot og sikke et skønt drivhus du har. Rigtig god weekend. Knus herfra

    SvarSlet
  6. Hej - vi star selv for at skulle have gardiner men vi kom til at snake om hvorvidt det er et problem med gardiner af bomuld - om ikke der kommer skimmel I da de alt andet lige vil være fugtige noget af tiden (kondens, vand gennem tagvinduer).
    Mvh. Christina

    SvarSlet

Det er dejligt, at du kiggede forbi min blog.
Hvis du har lyst, kan du skrive en kommentar.
Det bliver jeg rigtig glad for.
knus Birgitte