fredag den 25. juli 2014

Skøn bog af Sif Orellana - og jeg har bagt citronmånen

Jeg har lige købt denne skønne kogebog af Sif Orellana "Greven Kammerjunken og Den Dragende Citronmåne" 

Det er ligesom Sif's andre kogebøger en rigtig god bog. Alle hendes bøger har nemme opskrifter, som er lige til at gå til og billederne er så flotte og inspirerende, at jeg allerede har valgt mange opskrifter, jeg skal prøve.

I dag har jeg bagt den skønne Den Dragende citronmåne - og den smager så godt! 
Det er meningen, ifølge opskriften, at man prikker huller i kagen så glasuren kan løbe ned i kagen mens den er varm. 
Kagen blev lidt for kold før jeg fik prikket hullerne, så jeg valgte at halvdelen skulle løbe ned i kagen og resten kom ovenpå, som et lag glasur. 
Det gjorde ikke kagen dårligere og det er ikke sidste gang, at jeg skal bage denne. Mums siger jeg bare. 

Her får i link til hendes hjemmeside Siforellana.dk    Her finder i link til Sif Orellans blog, bøger, opskrifter mm. og  husk hun også er på facebook. Det er også en god idé at følge hende her. Her kommer flotte billeder, oplysninger om nye bøger, gode tilbud af hendes kogebøger og meget mere. 

Jeg har flere af Sif's bøger og her kan i finder i mit indlæg om bogen "GULD i Gryden" 

Jeg håber i vil nyde billederne - for nu vil jeg spise et stykke kage til :) 
Knus Birgitte 












Fra bogen



Fra bogen














Det er dejligt, at du kiggede forbi min blog.
Hvis du har lyst, kan du skrive en kommentar. 
Det bliver jeg rigtig glad for :)

knus Birgitte

3 kommentarer:

  1. Hvor ser den lækker ud, lige så man får lyst til citronmåne :-)

    Skønne billeder <3

    Knus Susi

    SvarSlet
  2. Tak søde <3
    Jeg elsker Sif's bøger og alle de smukke billeder der er i.
    God dag.
    Knus Birgitte

    SvarSlet
  3. Jeg elsker også Sif's skønne kogebøger, og skal også have fat i et par stykker af dem,
    uh, den ser lækker ud den kage. Mums :0)) smil Lene
    http://justlove2ndhandbyleneb.blogspot.dk/

    SvarSlet

Det er dejligt, at du kiggede forbi min blog.
Hvis du har lyst, kan du skrive en kommentar.
Det bliver jeg rigtig glad for.
knus Birgitte